تگرگ

اشعار و سخنان بزرگان

تگرگ

اشعار و سخنان بزرگان

تگرگ

با سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز
تو این وبلاگ اشعار بزرگان شعر و ادبیات فارسی همراه با سخنان بزرگان ایران و جهان رو گردآوری کردم و گهگاهی هم دلنوشته های خودم رو قرار میدم و امیدوارم مورد پسند شما قرار بگیره

تنها بمان؛ تنهایی شانس درک غریبِ جستجوی حقیقت را به تو هدیه خواهد کرد. شانس درک یک جستجوی مقدس. جستجویی که زندگیتان را ارزشمند خواهد ساخت.


ارزش تحصیلات دانشگاهی به یاد گرفتن بسیاری از واقعیت ها نیست بلکه به تمرین دادن ذهن برای فکر کردن است.


باید شرم کنند، کسانی که بدون کم‌ترین تأمل و تفکر از پدیده‌های معجزه‌آسای علم و فن بهره می‌گیرند و سفیهانه از درک مضمون هوشمندانه آن عاجزند، همانند گاوی که از لذت نشخوار گیاهان برخوردار است ولی از علم ِ گیاه شناسی خبری ندارد.


تلاش برای کشف حقیقت و کسب دانش، از بهترین ویژگیهای بشر است. هرچند غالبا آنهایی که از این دو خصیصه بهره کافی نبرده اند، قیل و قال بیشتری هم دارند!


کاغذ را گذاشته اند برای یادداشت چیزهایی که فراموش می کنیم. مغز برای تفکر کردن است!


اگر من تنها یک ساعت زمان برای حل یک مسئله داشته باشم، 55 دقیقه از آنرا صرف شناخت و تعریف مسئله می کنم، و 5 دقیقه آخر را صرف اندیشیدن برای یافتن و ارائه راه حل.


رشد فکری باید از زمان تولد آغاز گردد و فقط با مرگ متوقف شود!


مهم این است که از پرسشگری باز نایستید؛ برای هر کنجکاوی پاسخی وجود دارد.


بیشتر آموزگاران وقت دانش آموزان را با پرسیدن سئوالاتی که آنها چیزی راجع به آن نمی دانند و قادر به پاسخگویی به آن نیستند، تلف می کنند. در حالی که هنر پرسشگری و به چالش کشیدن ذهن این است که، سئوالات را از موضوعاتی بپرسید که دانش آموز از آنها سر در می آورد و یا قادر به بدست آوردن پاسخی برای آن می باشد.


ﻧﻤﯿﺘﻮاﻧﯿﻢ ﻣﺸﮑﻼﺗﻤﺎن را ﺑﺎ ﻫﻤﺎن ذﻫﻨﯿﺘﯽ ﮐﻪ آﻧﻬﺎ را اﯾﺠﺎد ﮐﺮدﯾﻢ ﺣﻞ ﻧﻤﺎﯾﯿﻢ .‬


ﺗﻤﺎﻣﯽ داﻧﺶ ﭼﯿﺰی ﺑﯿﺶ از ﭘﺎﻻﯾﺶ اﻓﮑﺎر روزﻣﺮه ﻧﯿﺴﺖ .‬


جهانی که ساخته‌ایم محصول تفکر ماست؛ این جهان بدون تغییر تفکرمان، تغییرپذیر نیست.


تفکری که ما داریم ما را به اینجایی که الان هستیم رسانده است. برای رفتن به جایی دیگر (به منظور تغییر)، ما باید به روشی متفاوت فکر کنیم.

تجربه تنها منبع دانش است. اطلاعات (محض)، دانش نیست.


اگر می دانستیم چه میکنیم که دیگر به آن تحقیق نمی گفتیم، می گفتیم؟



باربری بارسلون

شرکت حمل و نقل و باربری بارسلون

گروه اجرایی اتوبار وباربری بارسلون با مسئولیت پذیری در قبال شما ، خود را موظف میداند که بهترینها را ارائه دهد. باربری و اتوبار بارسلون ، خدمات تخصصی بسته بندی ، ارائه ی پکیج های مخصوص بسته بندی ، حمل بار بین شهری، حمل اسباب و اثاث به شهرستان و … تنها بخشی جزئی از خدمات شرکت بزرگ اتوبار بارسلون است.