تگرگ

اشعار و سخنان بزرگان

تگرگ

اشعار و سخنان بزرگان

تگرگ

با سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز
تو این وبلاگ اشعار بزرگان شعر و ادبیات فارسی همراه با سخنان بزرگان ایران و جهان رو گردآوری کردم و گهگاهی هم دلنوشته های خودم رو قرار میدم و امیدوارم مورد پسند شما قرار بگیره

  1. تخیل مهمتر از دانش است.
  2. من آنقدر از هنر بهره دارم که بتوانم راحت از تخیلِ خود استفاده کنم. تخیل بسیار مهمتر از دانش است. دانش محدود است. تخیل دنیا را احاطه می‌کند.
  3. هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر، پیچیده تر و خشن تر کند. برای حرکت در جهت عکس، به کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است.
  4. اگر می‌خواهید فرزندانتان خلاق و باهوش شوند، برایشان داستان تخیلی بخوانید. اگر می‌خواهید که آنها بیشتر باهوش باشند، برایشان داستان تخیلی بیشتری بخوانید!
  5. راز ﺧﻼﻗﯿﺖ در اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺪاﻧﯿﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺧﻮد را ﻣﺨﻔﯽ ﺳﺎزﯾﺪ.
  6. ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ، ﭘﺲ از اﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﻨﯽ ﺑﺮﺳﯿﺪ ، ذﻫﻦ را ﺑﯿﺶ از ﺣﺪ از ﮐﺎرﻫﺎی ﺧﻼﻗﺎﻧﻪ دور ﻣﯿـﺴﺎزد.‬ ‫ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺨﻮاﻧﺪ و از ﻣﻐﺰش ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﺪ دﭼﺎر ﻋﺎدت ﺗﻨﺒﻠﻬـﺎ ، ﯾﻌﻨـﯽ ﺗﻔﮑـﺮ ‬‫ﻣﯿﮕﺮدد!
  7. ﻣﻨﻄﻖ ﺷﻤﺎ را از ‪ A‬ﺑﻪ ‪ B‬ﻣﯿﺮﺳﺎﻧﺪ؛ وﻟﯽ ﺗﺨﯿﻞ ﺷﻤﺎ را ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻣﯿﺒﺮد .‬‬‬‬
  8. راه افزایش بهره وری و یادگیری بیشتر این است که، با چنان لذتی کارهایت را انجام بدهی که متوجه گذشت زمان نشوی...
  9. اﯾﻨﮑﻪ ﮐﻨﺠﮑﺎوی از آﻣﻮزش رﺳﻤﯽ ﺟﺎن ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻪ در ﻣﯿﺒﺮد واﻗﻌﺎً ﯾﮏ ﻣﻌﺠﺰه اﺳﺖ!
  10. معیار سنجش هوش، توانایی تغییر است.
  11. تخیل برترین نوع پژوهش است.
  12. برای ایده ای که در نگاه اول دیوانگی -احمقانه- به نظر نرسد، امیدی وجود ندارد!
  13. دست کم روزی یک مرتبه به خودتان اجازه بدهید تا آزادانه بیاندیشید و برای خودتان رویا پردازی کنید...
  14. خلاقیت، همان هوش است به همراه سرگرمی.